دوره آموزشی مدیریت بهینه زمین و شهرها با اطلاعات مکانی سه بعدی

  • سیستم اطلاعات مکانی

    سیستم اطلاعات مکانی یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین منابع مورد نیاز برای مدیریت، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری به شمار می‌رود. اهمیت این اطلاعات تا حدی افزایش یافته است که از آن به عنوان رکن چهارم در تصمیم‌گیری در کنار سه رکن دیگر یعنی زمان، هزینه و کیفیت یاد می‌شود.

    در این راستا و با افزایش جمعیت به‌خصوص در مناطق شهری و محدودیت سطح زمین، استفاده از فضاهای زیر و بالای سطح زمین افزایش یافته است؛ به نحوی که برای مدیریت بهینه آنها، سال‌ها است که نیاز به سیستم‌های مدیریت زمین به صورت سه‌بعدی احساس می‌شود.
    با گسترش روزافزون فناوری‌های مرتبط بااطلاعات مکانی در دنیا و ایجاد روش‌های مختلف تولید داده‌های سه‌بعدی، دستیابی به مدیریت موثر به منظور اخذ، بروزرسانی، ذخیره، پردازش و نمایش داده‌های سه‌بعدی امکان‌پذیر شده است، و هر روزه شاهد ابداعت کنیک‌های جدید در اخذ و استفاده از این نوع داده‌ها هستیم.
     
    از کاربردهای شاخص این نوع اطلاعات و فناوری‌های مکانی می‌توان به توانمندسازی جوامع و دولت‌ها در اموری چون برنامه‌ریزی و مدیریت جامع شهری، مدیریت بهینه زمین و املاک، مدیریت بحران، مدیریت پست و آدرس دهی املاک و مدیریت زیرساخت‌های شهری اشاره نمود. با این نگرش، این دوره آموزشی به بررسی جدیدترین تحولات و فناوری های روز در زمینه مدیریت بهینه شهرها، زمین و املاک با اطلاعات مکانی سه بعدی می پردازد.
     
    این دوره توسط تیم تحقیقاتی «مرکز تحقیقات زیرساخت اطلاعات مکانی و مدیریت زمین» دانشگاه ملبورن استرالیا به سرپرستی پروفسور عباس رجبی فرد، و با پشتیبانی سازمان فناوری اطلاعات کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، و شهرداری تهران بخصوص سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در اسفندماه سال جاری در تهران برگزار خواهد گردید، اهداف تفصیلی این دوره را می توان مشتمل بر موارد ذیل دانست:
     
    • مروری بر اهمیت و اجزای مدیریت سه‌بعدی شهرها، زمین و املاک
    • بررسی کشورهای استفاده کننده از مفاهیم سه بعدی در مدیریت زمین
    • مروری بر منابع و روشهای جمع آوری داده های سه بعدی
    • بررسی مدل های داده ای و روش های نمایش اطلاعات سه بعدی  

     

    مشاور جی آی اس

     

    چنانچه نیاز به انجام پروژه جی آی اس ردی نقشه خود دارید و یا میخواهید مشاوره در زمینه جی آی اس داشته باشید میتوانید با ما تماس بگیرید تا در خدمتتان باشیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    Leave A Comment