کارشناسی ارشد مهندسی نقشه برداری – ژئودزی

  • معرفی رشته ژئودزی

    اولین گام برای موفقیت دانشجویان وفارغ التحصیلان رشته مهندسی نقشه برداری، مطالعات عمیق و دقیق ریاضیات کاربردی و فیزیک میباشد. همچنین از ویژگی های خاص این رشته تعداد واحدهای دروس عملی نسبتاً زیادی است که دانشجویان می گذارنند چرا که برآورد مختصات و تهیه نقشه در مرحله اول مستلزم جمع آوری اطلاعات زمینی است. یکی از گرایشهای این رشته ژئودزی است.

    ژئودزی علمی است که هدف از آن تعیین شکل و اندازه زمین و مختصات نقاط روی سطح زمین و یا بالای آن و همچنین بررسی تغییرات زمانی در شکل و میدان ثقل زمین می باشد. هدف از این رشته تربیت نیروهایی است که توانایی هدایت و اداره پژوهشهای بنیادی ژئودزی کشور رادارا باشند.

    ژئودزی خود به گرایش های مختلفی تقسیم می شود مانند: 


    الف- 
    ژئودزی فیزیک – (فیزیکال ژئودزی) : هدف تعیین پارامترهای میدان ثقل زمین
    ب- ژئودزی دینامیک : هدف بررسی تغییرات لحظه ای در شکل و اندازه زمین
    ج- 
    ژئودزی ماهواره ای : هدف تعیین مختصات با روش های ماهواره ای نظیر:
    LLR – SLRو GPS

    در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور ارشد و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته ارشد نقشه برداری گرایش ژئودزی، معرفی سایر گرایشهای ارشد و دکترای مهندسی عمران (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

    برنامه درسی (سرفصل) ارشد نقشه برداری گرایش ژئودزی و تعداد واحدها:

    تعداد کل واحدها : ۳۲ واحد
    دروس اختصاصی الزامی : ۱۵ واحد
    دروس اختصاصی اختیاری : ۹ واحد
    سمینار : ۲ واحد
    پایان نامه : ۶ واحد

    از دوستان ما کارشناس ارشدژئودزی زیاد هست اگر نیاز به مشاوره از یک کارشناس ارشد ژئودزی برای انجام امور تهیه نقشه های رقومی و … داشتید با ما تماس بگیرید

    ژئودزی

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    Leave A Comment