نقشه بردار بیدار شو ؛ اینجا همه دلشان برایت تنگ شده

  • نقشه برداری یک نیاز حیاتی است و بشر تا مادام العمر به نقشه بردار احتیاج دارد و نقشه بردار هم به وسایلش احتیاج دارد، در این بین خیلی ها دلتنگ نقشه بردار میشوند:
    دوباره صبح شده، نقشه بردار بیدار شو؛ اینجا همه دلشان برایت تنگ شده.
    برخیز که خورشید دلتنگ صورتت شده، که باز تمام روز همراهت باشد و گرمت کند و گاهی هم پوستت را بسوزاند. زمین دلتنگ راه رفتنت شده؛ زمین رد پای تو را می شناسد؛ رد پای نقشه بردار همه جا به چشم میخورد : از بندر چابهار بگیر تا ساحل محمود آباد، از عسلویه بگیر تا دماوند؛ از سد سبلان بگیر تا به دشت سیستان و در همه زمین های دیار من؛ ایران.
     
    سه پایه دلتنگ دستانت شده؛ از دیشب که آمدی از سر کار؛ تنها و ساکت گوشه خانه افتاده و دلگیر شده از دستت، منتظر است بیرون برود ؛ تفریح کند و سواری بگیرد از دوش تو و تکیه گاه رفیق قدیمی اش؛دوربین؛شود.
     
    دوربین دلتنگ چشمانت شده؛ چطور دلت آمده این دوربین خوشکل را زندانی کنی در آن جعبه کوچک و تاریک؟؟ دوربین هم دل دارد؛ تا میتوانی ببرش بیرون؛ ببرش به صحرا، به نوک قله؛ به قعر دره؛ ببرش تا توپوگرافی کند.ببرش به عمق تونل؛ به ابتدای راه، به سر ساختمان؛ ببرش تا پیاده سازی کند؛ گاهی وقت ها هم که ناظر گیر داد، ببرش تا فقط خودنمایی کند. و تو نمیدانی؛ دوربین چقدرخوش حال میشود ؛ وقتی پس از انجام پروژه، عکس سلفی میگیری با او؛ پس تا میتوانی با دوربین خاطره بساز.
     
    ژالن ها دلشان می خواهد همه جا بروند، فقط کمی به ژالن ها احترام بگذار؛ ژالن دلش میخواهد همیشه تراز و رو به دوربین باشد؛ گویی ژالن و دوربین عاشق هم اند؛که همیشه باید نگاهشان به هم باشد؛ شاید هم دوربین حسودی اش شود به اینکه ژالن را کس دیگری در آغوش گرفته… .
     
    بی سیم دلتنگ صدایت شده؛ تو فقط حواست باشد که هر شب شارژش کنی، مبادا وسط کار تنهایش بگذاری؛ خیلی وقت است که بی سیم عادت کرده به صدایت؛ سعی کن هیچ وقت پشت بی سیم با عصبانیت چیزی نگویی؛ بی سیم خجالت می کشد.
     
    دستگاه های GPS هم سراغت را می گیرند؛ طفلکی ها دلشان برای ماهواره ها تنگ شده، زیاد معطلشان نگذار؛ ببرشان بر سر BM ها و مختصات دقیق بده آنها.
    مردم این دیار دلتنگ حضورت شده اند؛ مردم نقشه بردار میخواهند؛ هندسه دان میخواهند؛ فردی مسئولیت پذیر و سخت کوش می خواهند، و تو با اخلاق مهندسی، هندسه را در خدمت بشر و رفاه حالش قرار بده و با اعتماد به نفس و با نشاط به کارت ادامه بده.
    غروب آفتاب دلتنگ برگشتنت شده؛ پشت بی سیم یک “خسته نباشید” بگو و برگرد به خانه؛و به خانواده ات برس.
    ولی از همه این ها گذشته؛ انسان ها هر شغلی که دارند؛ باید به آن عشق بورزند،زیرا شغل جزوی از شخصیت آدمیست و چه خوب است که شخصیت انسان همراه با عشق باشد. عشق به کار؛ بزرگترین انگیزه برای انجام کارهای بزرگ است،پس همیشه عاشق کارتان باشید.
    مهندس نقشه بردار،همکار گرامی؛ همیشه عاشق کارت بمان ، کارت را به نحو احسنت انجام بده ، در کارت صادق باش ، و همیشه از حق خود دفاع کن.
    به امید آینده ای درخشان همراه با پیشرفت و نشاط برای تمام مهندسین نقشه بردار کشور، علی الخصوص فارغ التحصیلان آموزشکده سازمان نقشه برداری
     
    محمد عنانی
    نقشه بردار بیدار شو

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    Leave A Comment